måndag 30 november 2009

Det nya livet

Jag har slutat snusa. Jag är uppe i fem nikotinfria dagar och kan därmed meddela att jag lider av följande åkommor:
  • Extrem labilitet - Jag gråter, av olika diffusa anledningar, varje dag.
  • Nedsatt självförtroende - Jag känner mig allmänt värdelös.
  • Snedvriden verklighetsuppfattning - Jag får för mig saker som inte stämmer, vid upprepade tillfällen har jag till exempel fått för mig att min man planerar att lämna mig trots att så verkligen inte är fallet, tvärtom.
  • Extrem trötthet - Jag har vid flera tillfällen varit rädd för att gå hemifrån eftersom jag är så trött att jag har svårt att hålla mig vaken och därmed är fullt kapabel att somna stående, ramla omkull och slå ihjäl mig.
  • Domningar i händerna och läpparna - Det sticker och är jävligt irriterande.
  • Synrubbningar - Det flimmrar ibland till framför ögonen, även detta är extremt irriterande.
  • Rastlöshet - Jag har svårt att sitta still samtidigt som jag alltså är så trött att jag knappt orkar röra mig. Jävligt fint ordnat.
Giv mig kraft att härda ut!

5 kommentarer:

M sa...

Jag tänker att allt det där är jävligt jobbigt men att det också är ett bevis på vad det är för skit du stoppar i dig med snuset! Heja heaj friskt humör!

Anonym sa...

Fy fan vad jobbigt! All heder åt dig! Jag hoppas att du har hittat någon av apotekets "nikotin"prytlar att stoppa i dig i stället. De hjälper ju mot en del av symptomen (inte gråtandet och nedstämdheten, men en del annat). All lycka. Man kan om gud vill och vädret tillåter ;)

Jösses sa...

Sweet! Jag slutade röka för 4.5 veckor sen. Jag kör hardcore, utan hjälpmedel eller liknande. För jävla jobbigt. Men det sjuka är att jag kan fortfarande gå förbi någon som röker och tycka att det luktar gott och suget är fortfarande kvar. Man kan ju tycka att det borde ha försvunnit vid det här laget. Så nu kör jag på ren envishet.

Skall vi tävla? :)

Jösses sa...

Sweet. Jag slutade röka för 4,5 veckor sen. Jag kör hardcore, utan hjälpmedel eller liknande. För jävla jobbigt. Men det sjuka är att jag kan fortfarande gå förbi någon som röker och tycka att det luktar gott och suget är fortfarande kvar. Man kan ju tycka att det borde ha försvunnit vid det här laget. Så nu kör jag på ren envishet.

Skall vi tävla? :)

Fabulous sa...

Tack för härlig pepp! För varje dag som går känns det bättre och någon nikotinersättning kör jag inte med. Sluta tvärt är min strategi. :)

Jösses: Meh.. hur ska vi kunna tävla om du ligger flera veckor före? :)