måndag 31 augusti 2009

Uppdatering

Det är kuken-i-röven-ångestframkallande att den här bloggen inte hålls vid liv som på den gamla goda tiden, inte sant. Jag ba lever värsta busy livet å hinner inte blogga hala. Harkel. Faktum är att så faktiskt är fallet, därav en liten uppdatering.

Jag har varit på ett heteronormativt barndop i helgen. Ni vet ett sånt där dop som utförs av så kallad tradition och avsaknad av reflektion snarare än av någon form av genuin trosuppfattning. Det var.. intressant. Barnet, som så vitt jag har förstått är könsbestämt till en han, fick många blåa paket innehållande bollar och annat könsbundet krafs. Vad göra i ett sådant läge annat än att ta på sig rollen av den håbeteku-iga släktingen och bidra med queera doppresenter. Det fick precis den effekten jag önskade och jag åkte därifrån och kände mig belåten.

Jag har dragit på mig ännu en infektion också. Nej, det är inte den däringa grissjukan, men jag skulle gissa att det gör ungefär lika ont. Urinvägsinfektion. Någon av er som har erfarenheter av detta? Om inte så kan jag tala om att det svider när en kissar och däremellan värker det i buken, tänk mensvärk fast något mer åt det svidande hållet. När en drabbas av detta otyg finns ingen annan utväg än att löpa iväg till närmaste vårdcentral och kissa i en burk. Jag behöver knappast påpeka att livet kan var glammigare.

Förutom att försöka queerifiera delar av min släkt och kissa i burkar har jag den senaste veckan även funderat på varför folk fiser så det luktar ruttet ägg och gammal surkål på tunnelbanan. På tunnelbanan, seriöst, vad fan är det? Fis hemma eller inte alls säger jag. Undrar om en kan höra av sig till SL och klaga på denna typ av saker?

3 kommentarer:

An sa...

Drick tranbärsjuice!


Jag köpte transgenderpresent till ett dop nyligen - vägrade svara på expeditens fråga om det var till en tjej eller kille och bad att få titta på halsband. Lyckades inte hitta könsneutralt grattiskort - och fick skiten inslaget i knallrosa. Ibland är det uppförsbacke alltså. Kan inte killar ha halsband nu eller?

Oraklet sa...

Kissa efter sex. Direkt efteråt, hoppa upp ur sängen och pissa. Det minskar risken att få urinvägsinfektion när man har heterosex och är tjej.

Fabulous sa...

An - tack för tipset! Will do! :)

Att lyckas shoppa könsneutrala saker till barn är verkligen ett aber. Jag fattar inte heller grejen, alla kan väl ha halsband tänker jag..

Oraklet - Aha! Det där ska jag sannerligen lägga på minnet! :)