tisdag 13 oktober 2009

Jag har fått ett brev..

Högst upp i brevet står mitt namn och personnummer. Precis under detta står det "tid för cellprovskontroll har reserverats för dig [min födelsdag] klockan 09:00

En sadistisk läkarsekreterare på kvinnokliniken (jävla bullshitname) tycker alltså att jag ska kliva upp i svinottan på min födelsedag och åka genom halva stan för att låta doktor Hilde rota i min fitta och skära bort en bit av min livmodertapp. Jag antar att detta, i gammal god stil, kommer att ske utan bedövning.

Jag fattar att jag måste genomgå denna procedur ganska ofta nu för tiden. Jag har haft cellförändringar och kan få det igen. Det är inget att snacka om, det är bara att tappert lägga upp sig med regelbunda mellanrum. Men på min födelsedag. Vafan är det? Jag vill inte...

3 kommentarer:

Madde sa...

Haha jag har inte blivit så gammal att jag får det där brevet på posten. Men kan ju säga att jag bevär inför det redan nu. Är ju inte speciellt roligt att göra en vanlig gynundersökning heller i och för sig...

annika sa...

Men kära du! Reserverat en tid betyder ju bara att de har öppet och du ska gå dit och ta en nummerlapp och sitta dit och vänta. du kan lika gärna gå dit samma dag fast en vecka senare, eller en månad tidigare.. så slipper du visa fittan ofrivilligt på födelsedagen!

Fabulous sa...

Dessvärre är det inte en sån där vanlig kallelse som innebär att en får komma när en vill..

Eftersom jag har haft de där jävla cellförändringarna får jag bokade tider som jag förväntas komma på, det står tom att de kommer att debitera mig avgiften om jag inte dyker upp på avsatt tid..