tisdag 27 oktober 2009

Veckans telefonsamtal #2

Hurtig djurskötare: Välkommen till djursjukhuset!
Jag: Hej, (mitt namn) heter jag.. jag tror att jag behöver hjälp..
Hurtig djurskötare: Okej, vad gäller det?
Jag: Jo.. jag har två katter..
Hurtig djurskötare: Katter alltså, vad roligt!
Jag: (skrattar) Ja, det är jätteroligt, men den ena är lite speciell, alltså mentalt speciell..
Hurtig djurskötare: (skrattar) Oj då.. på vilket sätt?
Jag: Jo.. hon skriker, det låter som att hon löper, men hon är kastrerad..
Hurtig djurskötare: Ojdå, men då kan det handla om att hon har en hormonrubbning trots kastreringen.
Jag: De kan alltså ha det? Jag pratade med en annan veterinär som sa att det är omöjligt..
Hurtig djurskötare: Jaha.. det låter konstigt, nu är ju jag inte veterinär själv, men så mycket vet jag, att det kan de ha..
Jag: Okej.. i så fall vill jag nog boka en tid så hon får bli undersökt.
Hurtig djurskötare: Ja, det är nog lika bra.
Jag: Ja.. för alltså.. jag bor kollektivt och om jag inte får tyst på katten kommer det leda till att någon av mina roommates dödar henne...
Hurtig djurskötare: (skrattar rakt ut) Oj då.. ja det måste vi ju försöka undvika då..
Jag: Ja, verkligen.. !

2 kommentarer:

Bobbi sa...

Alltså, jag måste bara säga att beskrivningen av ditt fabulösa kollektiv gör mig grön av avund. "regnbågs- och glitterbestrött vuxenkollektiv"... Det låter nåt! Avis.

Fabulous sa...

Åh, vad fint skrivet! Tack! Faktum är att jag verkligen gillar mitt lilla kollektiv.. det är fantastiskt! :)