tisdag 14 juli 2009

Femtio frågor på ett bräde

Jag har hittat ett sånt där frågeformulär a la 'svara på de här frågorna och skicka till alla dina vänner annars kommer du att dö ensam och olycklig'. Ensam och olycklig vill en ju inte riskera att dö so here we go.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej, det gör jag inte, av den enkla anledningen att jag tror att det tar längre tid än ett ögonkast att lära känna en annan människa. Attraktion vid första ögonkastet har jag däremot vissa erfarenheter av.

Tror du på livslång kärlek?
Jag tror helt klart att det kan hända, däremot tycker jag att det suger att livslång monogam tvåsamhet är norm eftersom det inte passar alla människor att leva så.

Vad attraheras du av?
Intelligens, välutvecklad empatisk förmåga och genuin snällhet om vi snackar insida. Det som ofta brukar kallas för maskulinitet och androgynitet om vi snackar utsida.

Tänker du ofta på sex?
Dagligen.

Blir du lätt kär?
Nej, tvärtom, det har bara hänt ett fåtal gånger.

Vilken parfym/after shave föredrar du?
emporio armani he (den svarta) är min all time favourite som jag alltid återkommer till.

Tänker du mycket på ditt utseende?
Till och från beroende på självförtroendedagsform.

Vad har du för personlighet?
Hur ska en kunna svara på en sådan fråga? My god. Klok och rolig är ord som återkommer ganska ofta, det får räcka.

Vad får dig att slappna av?
Kärlek, semester, sex och bekräftelse.

Vilken av dina egenskaper är du mest stolt över?
Att jag är pedagogisk och kan förklara saker och ting för människor så att de förstår.

Vilken egenskap är du minst stolt över?
Min otålighet som gör att jag lätt blir rastlös. Tänk damp.

Är du mörkrädd?
Inte alls.

Har du piercing?
Japp, en.

Någon tatuering?
Dessvärre inte.

Vad dricker du för alkohol?
Vad dricker jag inte för alkohol?

Har du rökt hasch/marijuana någon gång?
Nej, jag är så städad så, värsta svärmorsdrömmen om jag får säga det själv.

Har du blivit tagen av polisen?
Jag har legat med en snut en gång, räknas det?

Har du blivit opererad?
Jag har opererat bort cellförändringar från min livmodertapp en gång. Jag minns det hela som en billig och effektiv fylla.

Vilken färg är snyggast?
Fel fråga till en gravt färgblind. Svaret får bli svart, svart kan en lita på.

Vilken kroppsdel är du mest stolt över?
Min hjärna.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
haha, verkligen inte.

Vem är den viktigaste personen i ditt liv?
Jag själv naturligtvis.

Vad är viktigast för dig?
Herregud vilken allmänt ställd fråga. Är det verkligen tillåtet med så allmänt ställda frågor i ett formulär av detta slaget? Jag passar.

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Köpa en bostadsrätt i innerstan asap.

Är dina föräldrar gifta?
Tack gode gud, nej.

Nämn en människa i din omgivning som du beundrar.
Jag beundrar hela mitt crew, jag kan omöjligt plocka ut en av dem.

Har du körkort, och när tog du det i så fall?
Självklart, jag hade det i min hand strax innan jag skulle fylla tjugo.

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
Någon gång mellan klockan 10 och 14.

Läser du ofta böcker?
När det kommer till bokläsande är jag lite av en periodare, ibland plöjer jag, ibland läser jag inte en bok på månader. Däremot läser jag ca 25 olika bloggar dagligen.

Vilken var den senaste CD du köpte?
Ingen aning, minns inte ens när jag köpte en cd senast. Finns det fortfarande cd-skivor att köpa i affärerna?

Låser du toalettdörren även om du är ensam hemma?
Nej, varför skulle jag göra det?

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa?
Över min döda kropp, absolut inte.

Aftonbladet eller Expressen?
Pest eller kolera.

Är du bra på att laga mat?
Jag är en jävel på paneang curry och mina kanelbullar kickar ass.

Vilka djur är du mest rädd för?
Jag är bara rädd för ett enda djur men det djuret är jag så rädd för att jag skulle kunna betala någon för att uppfinna ett medel som kunde utrota de jävlarna. Jag talar naturligtvis om spindlar.

Är du flygrädd?
Nej, inte alls, tvärtom, I love it.

Har du tandläkarskräck?
Tandläkare är inte en grupp personer som jag finner mer skräckinjagande än andra människor. Däremot kan jag tycka att tandvård är lite meckigt, smärtsamt och dyrt.

Vad tycker du om rökförbudet på krogen?
Att röka känns väldigt 2002, röker ens folk per daglig basis fortfarande?

Biter du på naglarna?
Nej, bara på nagelbanden när jag är rastlös. Hej olat.

Hur vig är du?
Tänk kassaskåp.

Vad dricker du helst när du är törstig?
Kall öl, cola light eller bubbelvatten.

Vilken är din favoritglass?
Töntfråga, nästan all glass är god.

Tror du på ett liv efter döden?
Jag tror inte på döden.

Vilket kaffe sörplar du helst?
Sörplar? Jag sippar i mig mitt kaffe om jag får be och allt kaffe som inkluderar mjölk går ner.

Vilket mobilmärke föredrar du?
Töntfråga igen. Sålänge det går att ringa och smsa med den är jag nöjd.

Har du varit deprimerad?
Faktiskt inte, depressioner verkar inte vara min grej.

Tycker du om sushi?
Love it.

Har du någon gång haft självmordstankar?
Eftersom jag inte tror på döden så har det känts helt onödigt, så nej, verkligen inte.

Är du en morgon eller kvällsmänniska?
Nattmänniska skulle jag säga.

Vad har du på dig just nu?
Foppatofflor och en strap-on. Eller inte, men visst hade det varit roligt, inte sant? Jag hade i och för sig foppatofflor på mig i dag när sprang runt i trädgården. Ja, inte bara foppatofflor då (det hade också varit roligt!) alltså, jag kombinerade dem med ett par thaibrallor och en tröja. I skrivande stund är dock en klänning närmare sanningen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Foppatofflor och en strap-on." HA HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAA HA HAAH

Rolit!

Fabulous sa...

:) Härligt att kunna roa!

Anonym sa...

hahah klockrena svar;) vilken härlig blogg du har!

Fabulous sa...

Tack kära anonym, verkligen jättetack! :)