tisdag 14 juli 2009

pms

Jag tror bestämt att jag har drabbats av akut och svårartad pms. Jag har sovit dåligt och jag vaknade och kände mig.. svårmodig.

Jag glider runt på landet och gör inte många knop. Jag borde träffa några släktingar till men jag orkar inte riktigt. Att bara dra i väg ett sms och fråga om de är hemma var en bedrift. Jag har ingen ork. Min enda dagsplan i dag är att dammsuga och roligare kan en sannerligen ha det. Jag stör mig på vädret också. Jag vill ha tillbaka den tropiska värmen, det skulle göra mig gott.

Jag saknar mitt crew också, jättemycket. Jag pratar med dem via facebookchatten och i telefonen.

Rockstar har semester och glider runt i storstaden och är alldeles härlig, hon talar om uteserveringar och vinsippande. Jag önskar att jag var där. Oraklet är på ön, hon talar om korsord och glidarliv på verandan. Jag önskar att jag var där. Skrotan har tusen järn i elden, hon talar om ommålning av sitt rum och bubbel på verandan. Jag önskar att jag var där. Den Snygga förbannar att han har ett par veckor kvar till semestern, han talar om lillasysterbesök och att han håller ställningarna där hemma. Jag önskar att jag vara där. Den Härliga talar också om jobb men även om skogspromenader och blåbärsplockning. Jag önskar att jag var där. När jag pratar med min man får jag en känsla av att han är urless på att jobba nu och att han startat någon form av nedräkning tills semestern börjar och vi ses om tre dagar. Det gör mig alldeles sentimental och jag önskar verkligen att jag var där.

Kloning! När ska det egentligen bli en realitet undrar jag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag önskar du hade varit här också!!

/Rockstar : )

Fabulous sa...

Du är ett Gull! <3