lördag 13 juni 2009

Cava är en förädisk dryck

Jag har ont i mitt ena lår i dag.

Efter en ansenlig mängd cava tyckte jag och Rockstar i går att det var en god idé att balansera oss båda plus ett par tunga väskor och en påse blommor på en cykel. Ni hör ju hur det låter. En sådan plan kan bara sluta på ett sätt. Naturligtvis vurpade vi.

Jag älskar att en är så smart när en är full.

Att en aldrig lär sig. Det är makalöst. Hur svårt kan det egentligen vara att skapa tankekedjan; vad hände sist jag cyklade på fyllan? - jag vurpade! - då kanske jag inte ska cykla på fyllan igen!

Cava är en förädisk dryck.

2 kommentarer:

Madde sa...

Men det kan vara rätt roligt om man själv är nykter att se andra vurpa, om det inte slår sig helt fördärvade vill säga:)

En vurpa jag aldrig kommer glömma var min ingifta morbrors. Jag var 5-6 och satt i bak på min mammas cykel. Bakom cyklar min förfriskade morbror kors och tvärs över vägen. Vilket jag tyckte var jättekul. Rätt som det är ramlar han in i en 10m lång buske. Och min mamma och moster säger något i still med "Han ramla ju mjukt i alla fall". Var bara det att just där han ramla så var det en flaggstång:) Inte så jättekul just då kanske men så här x-antal år senare så kan jag fortfarande se den "svängen" han gör in i busken:)

Fabulous sa...

hahahaha! :)

Tänk att det är så roligt, när människor ramlar och slår sig! En kan skratta åt det i åratal. Det är fantastiskt! Tack för att du delade med dig av historien!