måndag 29 juni 2009

Vafalls?

Samma uppsjö med läsare som vanligt men bara tre frågor. Nåja, ni är väl lika sommarmosiga i huvudet som jag, kan jag tro. Ni som söker svar skall dock genast få det.

Siquidem undrar...
Hur dräper man smidigast insekter man hittar i skorna?
Jag tänker att det smidigaste sättet borde vara att hälla ut insekterna ur skon och sedan dräpa dem med hjälp av själva skon, eftersom den finns nära till hands och är ett utmärkt vapen när det kommer till att dräpa just insekter. Metoder som inkluderar vatten, exempelvis att försöka dränka insekterna genom att spola vatten på skorna, rekommenderas inte eftersom blöta skor kan orska diverse obehag, såsom exempelvis fotsvamp. Lycka till!
Vilken är din favoritbok/favoritfilm?
Film är inte mitt område så den frågan får jag lov att passa på. En bok som däremot återkommer som inspirationskälla och som jag kan läsa om och om igen är Middlesex av Jeffery Eugenides. Om du inte har läst den rekommenderar jag dig att göra det å det snaraste.

Sliten Kommentar undrar...
Hur gör man för att somna fastän en har sänkammaren full av mygg? Ljudet är värst, men öronpluggar är en dålig idé om en behöver höra klockan på morgonen.
För det första måste jag påpeka det härliga i att du använder ordet sängkammare istället för sovrum. Mygg är, tillsammans med fästingar, en av sommarens stora baksidor. Det finns bara en given lösning på ditt problem och det stavas myggnät. En kan ha fönstrena på vid gavel utan att riskera surrande ljud och kliande bett. Genom att googla "tillverka myggnät" har jag hittat en rad sajter som tipsar om hur en bygger myggnät och även flera sajter som säljer myggnät som på måttet passar just ditt fönster. Denna till exempel. Lycka till!

4 kommentarer:

hanni P sa...

Jag har en fråga: Har du läst Self made man av Norah Vincent och vad tyckte du i så fall?

Fabulous sa...

Nej det har jag inte gjort.. har inte ens hört talas om den faktiskt. Om du rekommenderar den så ska jag genest leta rätt på den. Tips på bra sommarlektyr välkomnas alltid. :)

hanni P sa...

Jag tyckte den var väldigt intressant och läsvärd. Om du inte redan googlat fram den så är den alltså en Wallraffning, en lebisk (vad det nu har med saken att göra) journalist som lever som man i ett antal helt manliga miljöer under ett år (kloster, gruppterapi, går på strippklubb, dejtar t o m straighta kvinnor). Vore intressant att höra vad du tycker!

Fabulous sa...

Tack igen snälla för tipset! Jag ska helt klart kolla upp den! Det låter helt klart intressant!