måndag 22 juni 2009

Mitt senaste 118100-sms

För en tid sedan hittade jag och Den Härliga ett paket vårrullsrispapper i vårt skafferi. Vi hade inhandlat det på en gemensam shoppingtur till en av huvudstadens många asiatiska mataffärer i syfte att göra just vårrullar av det hela. Det sistnämnda har dock fortfarande inte blivit av.

Jag: Hur gör man då?
Den Härliga: Man blöter upp det.. vänta.. (plockar fram ett rispapper och blöter det under vattenkranen)
Jag: Shit, det blir helt sladdrigt..
Den Härliga: (studerar rispappret som han har i sina händer) Verkligen..
Jag: (börjar skratta) Det ser ut som en sån där slicklapp!
Den Härliga: (börjar också garva) Jaaa.. det gör det ju..
Jag: Undrar om man kan använda det som det...
Den Härliga: (garvar) Shit vad stört...
Jag: Jag ska messa 118100!
Den Härliga: Gör det, fråga om gladpack också.
Jag: (garvar) Självklart!

Sms skickat från mitt mobilnr till 118100:
Går det att använda typ vårrullsrispapper eller gladpack som slicklapp om man vill slicka fitta? Skyddar det mot könssjukdomar?

118100 svarar:
Gladpack går utmärkt att använda som så kallad slicklapp, man kan också ta en kondom och klippa upp den.

Det var allt. Inte ett ord om könssjukdomarna. Som vanligt är 118100:s svar ofullkomliga. Inte för att jag hade förväntat mig någonting annat, men ändå.

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Slår vad om att de skriver ut och tejpar upp de skummaste frågorna på en anslagstavla. Det gjorde man iaf när jag jobbade i bredbandssupport och fick mail av underliga kunder. Skulle inte förvåna mig.

Kan dock tänka mig att det är ett omväxlande arbete på 118100, låt vara att de skulle behöva personal med lite mer humor!

Fabulous sa...

haha, jag utgår ifrån att de gör det!

Mer humoristiska medarbetare skulle verkligen behövas på 118100. Jag tänker att jag borde jobba där! :)