söndag 7 december 2008

De är inte bara frikyrkliga, de har barn också.

Längst ner i huset där jag bor ligger det en förskola som drivs av en frikyrkoförsamling. Detta noterade jag den dagen jag och min vän Den Snygga flyttade in i nämnda hus.

Jag: Jag skulle vilja uppmärksamma min herre på det där (pekar på skylten på förskolans dörr som lyder: [namnet på vår förort]s frikyrkoförsamlings förskola).
Den Snygga: (suckar) Jag har redan noterat det.
Jag: (skrattar) Där fick vi till det du.
Den Snygga: Ja, fy fan, inte nog med att de har barn, de är frikyrkliga också.
Jag: (garvar) Eller.. de är inte bara frikyrkliga, de har barn också.
Den Snygga: (garvar) Tur att vi bor högst upp.
Jag: Verkligen.

Vi har hanterat det hela genom att döpa vårt trådlösa nätverk till Queerkollektivet. Jag kom dock på att de kanske inte vet vad queer är, om de ens ägnar sig åt att snoka i den trådlösa nätverkslistan. Men om de gör det så vill jag att det ska stå något som de förstår och som inte kan missförstås. I skrivande stund filar jag på namn. Hittills har jag kommit fram till följande förslag:

Homosexhuset
Sodom och Gomorra
3:e mosebok 18:22 -det är här det händer
Synd och Dekadens
Bögborgen
Lesbiska lyan

Fler förslag mottages tacksamt!

Inga kommentarer: