måndag 22 december 2008

Du ser ju ut som ett åkerspöke

Jag och min ena kombo har dagligen djupa samtal om livet.

Den Snygga: Tänk om jag skulle druga...
Jag: Va?
Den Snygga: Jaa.. tänk om jag skulle druga, jag skulle se för jävlig ut.. som en riktig jävla monstertransa.
Jag: (börjar garva)
Den Snygga: Men fatta.. jag är ju så fjollig annars, men om jag skulle druga så skulle jag ju aldrig passera, jag skulle se så sjukt manlig ut. Att druga skulle alltså göra mig mer manlig än jag är nu.
Jag: (garvar som fan) Det är queer.
Den Snygga: Verkligen, men jag skulle se för jävlig ut, som en riktig jävla transa, transa är ordet, du vet avdankad med en risig gammal peruk och en cigg i mungipan, som ett riktigt jävla åkerspöke.
Jag: Jag dör... åkerspöke.. googla det genast.
Den Snygga: (börjar knappa på datorn) haha, det står här att åkerspöke är en "fågelskrämma på åker" "Du ser ju ut som ett åkerspöke".
Jag: Gud vad roligt!
Den Snygga: Så om jag skulle druga skulle jag se ut som en fågelskrämma.
Jag: Jag dör.. jag orkar inte.. du måste göra det någon gång.
Den Snygga: Ehh.. eller inte.

Den Snygga: Nu ser du fräsch ut igen.
Jag: (snett leende) Tack ska du ha du..
Den Snygga: När jag såg dig härom dagen [när jag hade vinterkräkan] då tänkte jag att nu får hon fan borsta upp sig, annars kommer hon aldrig mer att få ligga.
Jag: (garvar) Men jag sa ju det då, att om [Cocos] skulle se mig nu, då skulle hon aldrig mer vilja ligga, kommer du ihåg?
Den Snygga: (garvar) Ja, just det, så var det.

Såhär i nerskrivande stund slår det mig att Den Snygga verkligen borde ha drugat när jag hade vinterkräkan, då hade vi blivit ett fantastiskt fint åkerspöksradarpar. Nästa gång jag får vinterkräkan (förhoppningsvis aldrig) ska jag komma ihåg det. Om Den Snygga inte har drugat förr så ska det fan bli av då.

4 kommentarer:

your fake friend sa...

*gör dig glader så här i juletid*

Fabulous sa...

Tack för det :)

Anonym sa...

Ursäkta om jag inte hänger med i lingot, men, vad är druga?

Fabulous sa...

Hej Anonym!

Kolla här :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Drag_queen