söndag 28 december 2008

Vad sa du, kombo?

Att åka buss är tråkigt och ännu värre blir det om en hamnar bredvid en riktig helylle snubbsnubbe som vill tala ut om livet i allmänhet och sitt eget liv i synnerhet.

Snubbsnubben: Det är tråkigt att åka buss..
Jag: (skrattar) Ja, verkligen..
Snubbsnubben: Man får hitta på nått roligt när man kommer fram, ta ett järn eller nått..
Jag: (skrattar) Ja, verkligen.
Snubbsnubben: Har du några roliga planer för ikväll?
Jag: Ja, jag tänkte ta ett glas vin så kommer säkert allt att bli så fint..
Snubbsnubben: (skrattar på ett sätt som får mig att undra om det jag just sa är något av det roligaste han hört i hela sitt liv) Jaha, har du köpt något vin då?
Jag: Nej, men min kombo har förhoppningsvis gjort det, om han sköter sig som han ska..
Snubbsnubben: (skrattar jättemycket) Jaha.. vad sa du förresten, kombo?
Jag: Ja, jag bor med två kompisar.
Snubbsnubben: Jaha.. heter det kombo då?
Jag: Ja, jag kan ju inte säga sambo, för vi är inte ihop.
Snubbsnubben: (klurig min) Men ni kanske kan bli...
Jag: Ehh.. nej, jag tror inte det..
Snubbsnubben: Jo, men varför inte, om ni redan bor ihop..
Jag: Ehh.. nej, det tror jag faktiskt inte..
Snubbsnubben: (fortf klurig min) Men du.. man vet ju aldrig vad som kan hända i framtiden.
Jag: (ger upp) Nej i och för sig..

Borde jag outat min och Den Snyggas hbtq-någonting? Kanske. Tanken föresvävade mig, men jag orkade inte riktigt.

Inga kommentarer: