måndag 8 december 2008

En vanlig måndag på jobbet

Jag: Jaha, hur har helgen varit?
Kollega: (frustrerad blick, himlar med ögonen) Jag har haft [x] sovandes hos mig, det har varit fyra nätter av Alladins lampa innan vi äntligen låg..
Jag: (garvar) Har ni legat och gnidit (gör en ljudillustration al la rostiga gånggärn) i fyra nätter?
Kollega: Jaaa.. jag höll fan på att bli galen.
Jag: (skrattar) Det förstår jag... tur att ni låg tillslut i alla fall.
Kollega: Skoja inte!
Jag: (ler finurligt) Vet du vad jag är på för nivå nu för tiden då?
Kollega: (frågande blick) Neeej... ??
Jag: Sexblåmärken.
Kollega: (exalterad min) Va? Näe, var? Visa!
Jag: Nej nej, inte på mig, på henne.
Kollega: (ger mig en blick som talar för sig själv) Åh fy fan..
Jag: (garvar) Så kan det gå vettu...
Kollega: (garvar också) Sannerligen!

Inga kommentarer: