måndag 15 december 2008

Vi känner inte varandra...

Ibland händer det saker här i livet som är så osannolika att en, när de händer, knappt tror att de är sanna. En sådan sak hände mig idag.

Till saken hör att jag, för ungefär ett år sedan, under en kort period, dejtade en brud, vi kan kalla henne Rockstar för att jag tror att hon skulle gilla att jag gav henne det bloggnicket. Rockstar dejtar sedan ett tag tillbaka en ny brud, Rockstar har även en god vän som jag träffat vid ett par tillfällen. Jag är bekant både med nya bruden och goda vännen.

Nåväl, i dag klev jag i godan ro på tunnelbanan i gamla stan för vidare färd mot min förort. Jag var trött som få och hade inte den minsta lust att prata med någon. Det är naturligtvis alltid då en springer på bekanta, så även denna gång. Mitt framför min näsa sitter nya bruden och goda vännen, mittemot varandra och jag har ingen möjlighet att undvika dem, varpå jag bestämmer mig för att slå mig ner och vara mitt allra trevligaste jag.

Jag: (ler mot båda två) Hej!
Nya bruden: (tittar på mig, ler) Hej!
Goda vännen: (tittar på mig, ler) Hej!
Jag: (frågar båda två) Hur mår ni?
Båda två: (svarar i tur och ordning något i stil med "det är bra, hur mår du?")
Jag: (pratar med båda två) Det är bra tack, vart ska ni?
Båda två: (tittar konstigt på varandra)
Nya bruden: Ehh.. alltså.. vi känner inte varandra...
Jag: (ser antagligen ut som ett levande jävla frågetecken) Va? Jaha... jag trodde...
Båda två: (sträcker fram höger näve mot varandra och säger sina namn. När namnen yttras ramlar deras poletter ner och de börjar skratta)
Jag: (börjar känna att det hela känns som en dålig film) Alltså... jag tog för givet att ni kände varandra... apropå [Rockstar]... (börjar garva) Shit vad sjukt...

Rockstars nya brud och Rockstars goda vän har alltså lyckats att aldrig träffa varandra, trots att Rockstar och hennes nya brud, mig veterligen, har dejtat i typ ett halvår. Dessutom lyckas de kliva på samma tunnelbana och helt ovetandes om varandra sätta sig mittemot varandra. Dessutom lyckas jag kliva på samma tunnelbana och blir därmed den som presenterar dem för varandra, utan att jag har en aning om att det är det som sker.

Vad är oddsen för det??? HEELT SJUKT! (ja, jag skriker)

Senare hemma

Jag: Nu har lesbiskheten i mitt liv överträffat sig själv... det här är vansinne...
Den Snygga: Vaddå?
Jag: (drar hela historien)
Den Snygga: (skrattar) Det är heeelt sjukt ju...
Jag: (sarkastisk ton) Jag vet! Hur fan lyckas jag? HUR hamnar jag i sånna här situationer? Jag har alltså presenterat [Rockstars nya brud] och en av [Rockstar]s bästa vänner för varandra, det kanske [Rockstar] hade velat göra själv.
Den Snygga: Fy fan...
Jag: Jag skulle inte vilja att mitt avdankade gamla ligg presenterade min nya flickvän för en av mina bästa vänner liksom, det skulle jag vilja göra själv...
Den Snygga: Jag orkar inte...
Jag: Inte jag heller... det var som en riktigt jävla dålig film, men jag har i alla fall garvat som fan...

Inga kommentarer: