måndag 23 februari 2009

Dagens kaskadspya

Ibland säger folk saker som är så konstiga, knäppa och absurda att en lägger dem på minnet. För ett ganska långt tag sedan sa en bekant till mig en sådan sak. Den bekanta hade vid detta tillfälle träffat en ny dejt och var i full färd med att beskriva nämnda dejts fabulösitet. Stora ord användes naturligtvis, men även ord som jag fann en smula märkliga. De bekanta beskrev dejten som oproportionerlig följt av orden "men hon är så fantastisk, så jag ser det inte ens" och syftade på just oproportionerligheten.

Detta fick mig att verkligen haja till och tänka "om du uttrycker dig på det viset så ser du det väl verkligen", men jag sa aldrig någonting. Varför skulle jag, det fanns ingen anledning. Men jag fann det hela ganska underhållande.

Nåväl. För ett mycket kortare tag sedan träffade jag den bekanta och den bekantas dejt i ett så kallat socialt sammanhang. Eftersom jag föreställt mig någonting just oproportionerligt fattade jag till att börja med inte att det var den bekantas dejt som var i sällskap med henom. När det gick upp för mig att det faktiskt var dejten som stod framför mig, skakade min hand och sa sitt namn måste jag ha sett ut som en guldfisk. Tänk stora ögon och gapande mun.

Dejten var smal. Och söt. Det fanns ingenting, absolut ingenting, över henom som jag skulle kalla för oproportionerligt.

Slutsats: om min bekanta tycker att dejten är oproportionerlig måste min bekanta tycka att jag är... ja.. vad ska jag dra till med. Ett fult fetto. Minst. Fräscht.

Folk är verkligen kropps- och utseendestörda på riktigt. Fy fan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Faaaaaast man kan ju vara oproportionerlig på andra sätt än i form av fett. Som en av dansarna i Let's Dance som är rätt liten och har väl fin kropp, men har en HELT ENORM HAKA. Det är groteskt. Eller Anne Hathaway/Julia Roberts, vars munnar enbart kan förklaras genom någon sorts obskyr trevägsparning mellan människa, krokodil och eventuellt någon form av alien.

Nu sade du i och för sig att sagda dejt var "söt", men kan det möjligtvis vara något dylikt som åsyftades?

Anonym sa...

Hm, jag var iofs utseendefixerad själv i den kommentaren, men jag försökte bara få dig att sluta tro att hon tror att du är tjock. Det blev en konstig mening. Nåväl.

Fabulous sa...

Jag förstår vad du menar men jag måste stå fast vid att det inte fanns någonting över dejten som jag skulle kalla för oproportionerligt överhuvudtaget.

Och vad beträffar vad hon (min bekanta alltså) tycker om mig så kan jag bara säga att det skiter jag högaktningsfullt i, jag tyckte bara att det hela var lite... vrickat!

Anonym sa...

Hm, skönt att du inte bryr dig, det är det långt ifrån alla som lyckas med! Och stämmer det du säger var vrickat, indeed.

Anonym sa...

Allt handlar inte om vikt. Det finns andra sätt att vara oproportionerlig på.

Fabulous sa...

Anonym -Att inte bry mig är mitt enda alternativ. Vrickat var ordet. :)

Ull-Britt Persson -Jag är inte dummare än att jag förstår att det kan handla om andra saker än vikt, därför upprepar jag det jag redan har sagt; Just i det här fallet fanns det ingenting som jag skulle kalla för oproportionerligt, alls, och då pratar jag INTE bara om vikt. Dejten var söt och såg helt vanlig ut.