tisdag 17 februari 2009

Det är bara att blunda och tänka på jordgubbar

Jag och Den Snygga åker tunnelbana.

Jag: Vi behöver en butch som kan styra upp allt praktiskt i vårt hem..
Den Snygga: Känner vi någon sån då?
Jag: Jag vet inte... [Snuten] kanske. Hon är ju driftig, håller på och målar tak och skit. Hon kan få komma hem till oss och styra upp det där med spegeln, tavlan och spisfläkten i utbyte mot någonting fjolligt.
Den Snygga: (klurig min) Jasså, hehe...
Jag: (pratar lite för högt) Nej alltså, jag menar inte att jag ska slicka hennes fitta.
Den Snygga: (börjar asgarva)
Jag: (kommer på att jag har pratat för högt, tittar mig omkring, tar mig för munnen, garvar och himlar med ögonen) Herregud.. vad säger jag??
Den Snygga: Jag orkar inte..

(tåget stannar och det kliver på två tanter och sätter sig bredvid oss, det är tydligt att de inte känner varandra)

Jag: (känner att det är bäst att byta samtalsämne) Kolla, jag har nariga händer, det här är värdelöst.
Den Snygga: Fy fan.. jag vet..
Jag: När tar det slut egentligen?
Tanten 1: (lyssnar på vår dialog, tar till orden, tittar på mig och ler) Någon gång i maj tror jag..
Den Snygga: (skrattar)
Jag: Usch vad hemskt, jag hatar vintern..
Den Snygga: Äsch då, det är bara att blunda och tänka på jordgubbar.
Tanten 2: (börjar skratta jättemycket) Åh, är det så, det där ska jag komma ihåg.
Tanten 1: Men jag vill hellre tänka på hallon..
Den Snygga: Det går lika bra, så länge det är någon form av sommarbär.
Tanten 2: (reser sig upp för att kliva av tåget) Tack snälla, det där ska jag komma ihåg, ha det så bra!
Den Snygga: (ler) Ingen orsak, ha det så bra, hejdå.
Jag: (skrattar jättemycket)

2 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Fullständigt underbart, jag ska oxå blunda o tänka jordgubbar nästan jag jag svär på vintern...

fast idag skiner solen!!

Hej, föresten...efter en ledig förmiddag i bloggträsket hittade jag hit...

Fabulous sa...

Hej själv! :)

Visst är det bra det där med jordgubbarna! Det kommer att rädda mig ifrån att dö vinterfebruaridöden. :)