måndag 16 februari 2009

Det ofrånkomliga konstaterandet

I dag har det hänt grejer i mitt fabulösa liv.

Dagen startade fint med en diskussion av sällan skådat fruktbart slag gällande det där med queer i allmänhet och personer som använder queer som identitetskategori i synnerhet. Slutsatsen blev ett ofrånkomligt konstaterande som verkligen fick mig att slappna av. Jag fortsatte sedan med att gotta mig en smula åt att det med största sannolikhet finns en viss risk att det finns personer i min närhet som misstänker att jag är så naiv att jag inte förstår det ofrånkomliga konstaterandet, än mindre vad som pågår i mitt liv just nu.

Ha. Humor.

Efter denna lilla stämningshöjare fortsatte jag min härliga dag med Sysumgänge innehållande dagens andra fruktbara queerdiskussion, ordvitsar på banalnivå och multipla asgarv.

Med andra ord, en ypperligt bra dag.

Inga kommentarer: