torsdag 7 maj 2009

Färdigfrågat

Nu är det färdigfrågat för den här gången hör ni.

Jag planerar att ägna torsdagskvällen åt tre saker:
  • Färga håret
  • Knapra novalucol i syfte att driva ut magkatarren jag ådragit mig denna veckan.
  • Skriva minst ett nytt blogginlägg.
Återkommer snarast. Ni som sitter och håller på fina "så här blir du snabbt av med magkatarr"-tips får gärna dela med er av dessa i form av en kommentar. Jag har inte tid med magkramper nämligen. Jag har vänskapsrelationer att vårda, en blogg att hålla levande och ett jobb att sköta.

Tack på förhand!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ät lite och ofta, se upp med rå frukt och grönt och mjölkprodukter. Inte läsk och sötsaker.

Ja, det var mina tips. Jo, och sötmandel kan hjälp amot halsbränna

/An

Anonym sa...

Jag menar undvika läsk och sötsaker. Det jag skrev tidigare kan ju missförstås.

Och hårdstekt mat är såklart inte heller bra. Det blir nog kokt fisk till frukost, lunch och middag ;-)

/An

Fabulous sa...

Tack för fina tips! Jag tar dem till mig och planerar härmed att enbart äta kokt fisk i morgon! :)

Constantin: sa...

*gnuggar händerna* Här är jag expert. Det där med maten är faktiskt lite olika för olika individer, vad ens mage gillar och så. För min del är receptet detta: Kokt lättkryddad mat, ju snällare desto bättre. Som "An" skrev, ej rå frukt eller grönt eller laktos. Inget av det som man egentligen inte ska äta normalt heller, dvs socker och för mkt fett. Småät mycket, magen ska inte vara tom för då kan magsyran härja fritt. Men magen ska heller inte jobba med tunga grejer, så inget fiber, inget hårdsmält, inget som "sätter igång" magen, som i vanliga fall ska vara bra... Vad mer... Jo just det, Proviva. Proviva kicks ass. Och låglaktosyoghurt. Lycka till. :)

Unknown sa...

Råd man inte får av sjukvårdsupplysningen, observera detta, men som funkar, är att gå till apoteket, köpa en burk omeprazol, ta två kapslar direkt och sedan fortsätta med det ett par dagar. En kapsel räcker lite, men jag tycker att 40-60mg ger en bättre effekt om man har gått med magkatarren ett tag. Om man inte är benägen till livsstilsförändringar vill säga. Sen tycker jag att man får mer magkatarr när man drar ner sitt snusande.

Fabulous sa...

Tack snälla ni för tips! Jag begrundar dem och tar dem till mig!

Jag mår, för övrigt, mycket bättre nu. Lite vila, snäll mat och losec verkar ha gjort susen! :)