tisdag 5 maj 2009

Madde undrar...

Madde sa...
1.Är det någon sorts muterad form av pollen i år? Eftersom jag aldrig varit allergisk förr men har blivit det i år.

2.Är du för kloning av människor? Varför/Varför inte?
3.Vilken är Sveriges fulaste och vackraste dialekt?

4.Ska du rösta i EU-valet? Om ja, på vilka?


1. Jag är dessvärre helt fel person att fråga om pollen eftersom jag hör till de lyckligt lottade som inte är ett dugg allergisk. Jag hänvisar dig därför hit. Om du aldrig har varit allergisk förut skulle dina symtom kunna vara en helt vanlig hederlig förkylning. Är det sistnämda något du har tänkt på eller är du helt säker på att det är just pollenallergi du lider av?
2. Kloning av människor tycker jag verkar lite spooky. Jag skulle spontant inte vilja ha en kopia av mig själv vandrandes omkring på gatorna.
3. Fulaste dialekten är utan tvekan ösgötskan. Jag talar den flytande på fyllan vilket alltid leder till att ingen tar mig på allvar. Mycket nedrigt. Vackraste dialekten är knepigare. Jag vill i och för sig alltid ligga med folk som pratar lite göteborgska light, räknas det?
4. Rösta har jag absolut tänkt att göra men jag har ännu inte satt mig in i det hela så pass att jag fattat ett beslut. Några tips?

Hoppas du är nöjd med svaren!

2 kommentarer:

Madde sa...

Tackar tackar.

Men om det är kloning av t.ex. lever, hjärta etc för att använda till transplationer?

Kan hålla med om östgötskan. Det är ju fel sida om vättern;) Fast den gör sig bra i Snickeriet:D

Vilka som helst förutom enfråges-partier som t.ex. Piratpartiet. Fattar inte hur folk kan rösta på en parti som bara har en fråga på sin agenda. Känns väldigt fel att de ska ta platser från partier som kan göra skillnad på alla punkter.

Fabulous sa...

Hmm.. kloning av organ var en annan fråga. Spontant säger jag: ja, varför inte.

Åh! Snickeriet! Om du har sett det har du full koll på hur jag låter på fyllan! :)

Enfrågepartier är inte min grej heller. Det lutar åt att det blir grönt. eller rött. eller grönt. Jag måste läsa på innan jag fattar ett slutgiltigt beslut märker jag..