söndag 31 maj 2009

Har du knullt nått sen du sket sist?

Jag och Oraklet, som jag räknar till en av mina absolut bästa vänner, har en rad interna ord och uttryck som vi slänger oss med i princip varje gång vi ses. Jag är säker på att de flesta av er känner igen detta fenomen. En har känt varandra i många år, en har umgåtts mycket och har en nära relation. Då blir det liksom så, att en har en rad ord och uttryck som en slänger sig med när en ses. I mitt och Oraklets fall är dessa ganska många vid detta laget.

Flera av dessa ord och uttryck vet jag inte ens var de kommer ifrån från början. Åren har gått och jag minns inte ursprunget till det hela längre, men uttrycken består. Så är det med ett av våra standarduttryck, som är en fråga. Jag vet inte var den kommer ifrån från början men vi säger den alltjämt ofta. Har du knullt nått sen du sket sist? Galet och internt på det där viset som innebär att det antagligen bara är jag och Oraklet som tycker att det är riktigt roligt. Svaret på frågan brukar oftast bli nej, dock inte i dag.

Oraklet: Jaha, hur är läget? Har du knullt nått sen du sket sist?
Jag: (garvar ) Du.. vet du.. att det HAR jag faktiskt gjort!
Oraklet: (garvar) Såklart du har.
Jag: (nöjd) Fan vad härligt att få svara ja på den frågan för en gångs skull.
Oraklet: (garvar) Sannerligen!

Inga kommentarer: