tisdag 5 maj 2009

Siquidem undrar...

Siquidem sa...
1) Hur många skruvar har du i verktygslådan? Hur många hör egentligen hemma i ditt huvud? :)

2) Franska träskruvar?

3) Är det värt att köpa brun-utan-sol och riskera att bli fläckig i trynet? Eller ska man omfamna sin genomskinliga hy?

4) Är det en bra idé att måla naglarna och sen stapla sten? Skulle du köpa beläggningssten av en tjej med rosa naglar eller skulle du vänta på hennes manlige kollega? Mycket viktig fråga!

5) Hur kommer det att gå i Pirate Bay-fallet?

Tacksam för svar!


1. Jag har efter noga räknande kommit fram till att jag har exakt 378 skruvar i min vertygslåda. Två av dem ser ut att vara i någon form av rostfritt stål vilket jag har hört att kroppen uppfattar som vatten. Det är därför mycket möjligt att de skulle passa bättre i mitt huvud än i lådan.
2. Mig veterligen äger jag inga franska träskruvar. Är det något du specifikt rekommenderar och i så fall till vilket ändamål?
3. Brun utan sol is da shit. Jag införskaffade en tub för ett tag sedan och jag har inte ångrat det en sekund. Lite kladd i fejjan och vips så ser du ut som en solarietant från 80-talet. Lycka till!
4. Jag drömmer dagligen om att en dag få köpa just beläggningssten av en tjej med rosa naglar. Hur kunde du veta det? Om jag någon dag får uppleva detta och det skulle dyka upp en manlig kollega i sammanhanget skulle jag be honom återkomma när även han investerat i en manikyr.
5. Eftersom jag är hopplöst dålig på fildelning och därmet pinsamt oinsatt i fallet kan jag inte ge dig något vettigt svar på fråga 5. Vad tror du själv?

4 kommentarer:

Siquidem sa...

Franska träskruvar är bara roliga för att de egentligen inte är franska alls och jag har hängt upp mig på detta faktum. Annars är de bra om du ska bygga en terrass eller nåt.

Brun utan sol, ja. Tror jag ska slå på stort och skaffa det. Tack för hjälpen.

Pirate Bay! Fri kultur, för bövelen. Tycker den här rättegången är lite av en circus. Töntigt.

Siquidem sa...

Hur stavar jag till cirkus egentligen? Dock, den dagen jag börjar stava det sirkus som norrmännen - DÅ är det dags att åka hem. :)

Fabulous sa...

Tack för fin information om franska träskruvar. Den dagen jag ska bygga en terrass kommer jag att kirra biffen fint med fransk träskruv!

sirkus? Har de inte bokstaven c i norska alfabetet? :)

Siquidem sa...

Jo, men de använder den inte. ...norrmän!

Haha! Ordverifieringsordet är houra! Skånsk sällskapsmänniska?

Nä, nu ska jag gå och lägga mig.