tisdag 5 maj 2009

mollya undrar...

mollya sa...
Jag vill veta lite om hur du har det på jobbet.
Och med ligget. Tänker han fortsätta vara ett ligg eller ska han uppgraderas till boyfriend? Har ni hittat fler spindar hemma? Och hur gör man för att få ett eget skrivbord på jobbet, om man inte är beredd att ligga med chefen för att få det? Och hur får man sin girlfriend att logga in på sitt eget konto när hon vill kommentera löjliga valpbilder? Det är viktigt för snart har alla hundtöntar i mellansverige läst min ANONYMA blogg:p Bra med en frågestund:)

På jobbet har jag det bra och stressigt vilket är standardläget. Inget nytt under solen på den punkten alltså.

Med ligget går det fint. Det senaste budet är att han tänker fortsätta vara ett ligg och ingenting annat än ett ligg. Någon uppgradering är det, än så länge, inte tal om så vitt jag kan förstå.

Vi har, tack och lov, inte hittat några fler spindlar hemma.

Gällande chefen och skrivbordet så tror jag på någon form av manipulation. Hitta hens svaga punkter och utnyttja dem. Finns det någonting som hen tycker extra mycket om? Om hen till exempel tycker mycket om glass, bjud på glass men få det att verka som att det är helt spontant och att du inte hade en aning om att hen gillar glass. När glassen sedan fått chefen på gott humör droppar du skrivbordsfrågan. Om detta inte fungerar tycker jag att du ska fundera på någon form av utpressning.

Vidare tycker jag att du ska ta ett allvarligt snack med din girlfriend om det där med blogganonymitet och mitt och ditt. Kommentera löjliga valpbilder med ditt konto osar lesbisk symbiosvarning och det brukar aldrig sluta väl. Ett annat alternativ är förstås att bara helt sonika byta lösenord och låtsas som det regnar. Lycka till!

Hoppas du är nöjd med svaren!

5 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jamen tack. Det var ju super att få lite snabba svar sådär. Gällande valpkommentarerna så verkar det som att flickvännen vill att jag loggar ut MIG SJÄLV när jag är klar, så att hon kan logga in sig. Vilka krav! Tycker du att jag ska vika mig för kravet eller helt sonika uppmana henne att köpa ett nytt nätverkskort till sin dator?

Fabulous sa...

Det var så lite! :)

Men jag fattar inte... det är väl bara att logga ut den ena och logga in den andra? Eller? Vad har nätverkskortet med det hela att göra? :/

(jag är gravt tekniskt handikappad)

Anonym sa...

Jo, men då ska jag genast förklara;)
Hon har flyttat in sin egen lap top, men den har inget inbyggt trådlöst nätverkskort. Med andra ord måste hon skaffa ett kort eller ha en sladd. Jag har satt fast sladden mot väggen, så den får hon inte. Tills dess att hon skaffar ett kort använder hon min dator. Problemet är bara att jag är van att ha min egen dator och loggar aldrig ut från någonting. Då måste hon först logga ut mig och sedan in sig själv när hon ska göra grejer... Det är egentligen ett ickeproblem, men varför inte nojja över det;) fattar du?

Fabulous sa...

Jag fattar! :)

Antingen får du skapa en ny rutin och logga ut när du använt datorn eller så köper du ett nytt nätverkskort (alternativt en sladd) till girlfrienden. :)