torsdag 23 april 2009

Alltså... jag undrar en grej dåråva.

Hur mycket är det okej att umgås med sitt ligg?

Jag tänker att lite häng i samband med själva liggandet är helt okej och faktiskt ganska trevligt. Men en middagsinbjudan som, på grund av en rad omständigheter, med största sannolikhet inte kommer att leda till ligga.. Vad är det liksom?

Är det okej eller?

Jag svarade av ren chock ja till ovan nämnda erbjudande. Skyller på mitt lesbiska förflutna, mitt dåliga omdöme och min knappa erfarenhet av liggarelationer.

7 kommentarer:

Linnea sa...

Alltså vad har du för ambitioner med vederbörande? Är det ett strictly sexual relationship? I så fall är det väldigt tveksamt om det är ok. Om det däremot snarare är friends with benefits så har man ju alltid friends-biten att skylla på. Är det något med potential till mer än just ligga så är det ju naturligtvis definitivt okej.

Trixtess sa...

Gratis mat och trevligt häng är ju svårt att tacka nej till. Skit i om ni är vänner med fördelar eller bara gillar att ligga med varandra. Gratis mat är gratis mat ;-)

Anonym sa...

Jag tror att man gör sig själv en ganska stor tjänst genom att definiera relationen helt och fullt innan man så mycket som äter frukost ihop. Är ni förälskade är det en sak. Om inte, var försiktig, mycket försiktig. I min mening är det bland det värsta som finns att inse att man är mitt i en komplicerad soppa när man trodde att det var lugnt och bra och enkelt. KK-förhållanden har ändå en otäck benägenhet att falla just på grund av att ena parten blir lite för intresserad. Och då blir det så jobbigt!

Jösses sa...

Jag förstår inte problemet. Varför går det inte att ligga efter middagen?

Fabulous sa...

Tack för alla kommentarer kära ni!

Vi snackar friends with benefits i det här fallet så jag tänker skylla på friendsbiten och glatt gå på middag. :)

Jag vet dock att en bör vara vaksam när det kommer till kk-relationer. Jag intalar mig att jag är det i det här fallet. :)

Och vid närmare eftertanke så skulle nog middagen kunna leda till ligga.. om jag har tur! :)

Fortsättning följer!

Anonym sa...

Varför är det bara ett ligg? Varför blir ni inte ihop? Du verkar ju intresserad.

Fabulous sa...

Hmm.. verkar jag intresserad? Min reflektion på det påståendet får bli ett njaee, jag tror inte det.

Just nu är det dessutom, av olika anledningar, inte aktuellt att bli ihop.

Bara ligga är för övrigt inte fy skam :)