söndag 19 april 2009

Relevant att berätta #3 Fyllemat

Jag: Nu kommer nog [Den Snygga] hem..
Han den heta: Vad är klockan egentligen, fem?
Jag: Nått sånt..
Han den heta: Man kanske skulle sova.. men.. vad gör han (syftar på Den Snygga) där nere?
Jag: Han steker ägg.
Han den heta: Va?
Jag: Han steker alltid ägg på fyllan.
Han den heta: (garvar) Okej.. men steker.. hur äter han dem då?
Jag: På macka, äggmacka.
Han den heta: Okej.. men det är ju godare att koka ägg..
Jag: Jag vet.. men det tror jag inte att han kan.
Han den heta: (garvar) Okej..

Den Snygga steker alltså alltid ägg på fyllan. Äckligt om ni frågar mig. När jag fylleäter är det Sibylla Slussen eller ostmackor som gäller.

För att vi ska få igång någon form av dialog här undrar jag nu: Vad äter ni när ni fylleäter? Donken, mackor, stekta ägg, choklad eller någonting helt annat? Kommentatorsfältet står öppet. Let me know.

8 kommentarer:

Anonym sa...

haha klockrent. jag käkar couscous! eller makaroner. det ska va enkelt

Anonym sa...

alltså stekt ägg på macka är ju verkligen inte fel, det har hänt en o annan gång. Nudlar är också bra. Eller massa pomme från nåt snabbmatsplejs.

Constantin: sa...

Jag vet inte om jag har nån slags störning, men jag fylleäter praktiskt taget aldrig. Jag är nog fan för tunnelseende. Har jag lämnat klubben/festen så är jag på väg någonstans för att knulla/sova. Då äter jag inte på vägen, det vore ju slöseri med den korta tid jag har på mig innan den oundvikliga baksmällan kickar in.

annika sa...

Helt klarat mackadonkan!

eller kokar spagetti som jag sen steker upp med vitlök och olivolja! Hur gott som helst men man luktar som en hel arabfamilj på morgonen efter....

M sa...

Svårt att fylleäta när man inte är full, men jag brukar äta när jag kommer hem ändå :P Dansa hela natten = HUNGER, ju! Nudlar, kokade och sedan stekta med stekt ägg, majskorn och kanske lite ingefära eller hot-sweet chili brukar det bli. Snabbt, gott och mättande!

Ska nog prova Annikas spagetthi-med-vitlök någon dag tror jag...

Fabulous sa...

Tack kära ni för att ni delar med er av era fyllamat-tips!

Jag kan konstatera att en viktig ingrediens i fyllemat är kolhydrater, oavsett form.. :)

Anonym sa...

Fitta.

Fabulous sa...

Åh, fitta - den ultimata fyllematen!

:)