onsdag 29 april 2009

Hårtorkar, mens och bröst.

Det här med att ligga med en snubbe alltså, det har både för- och nackdelar. Hittills har jag kommit på två stora fördelar och en stor nackdel. En ska ju alltid börja med det negativa och avsluta med det positiva so here we go.

Nackdelen: Snubbar verkar inte ha hårtorkar i sin ägo.

Jag: Alltså, jag måste bara fråga en sak.. du har inte en hårtork?
Han den heta: (blick som skvallrar om att han tycker att frågan, alternativt jag, är lite korkad) Hårtork.. ehh.. näe.. (skrattar)
Jag: (uppgiven blick) Jag misstänkte det, men jag tänkte att det skadar inte att fråga, man vet aldrig vad folk har i sina gömmor..
Han den heta: Näe, det förstås..

Bad hair day = bortamatch.

Fördel 1: En mens mindre.

De flesta snubbar har inte mens vilket i praktiken innebär att det bara är min förbannade mens som begränsar själva liggandet. Det är ett faktum som inte är någonting annat än en stor fördel som osar heteroprivilegium. Alla som själva har mens och som någon gång haft sex regelbundet med en annan person som också har mens vet vad jag pratar om. Visst kan en göra massa sexuella saker trots mens och visst ska en se till att en inte begränsas av det mer än nödvändigt. Men ändå, på fullaste allvar, hur roligt är det med blod överallt i en sexuell situation? Inte speciellt roligt alls om ni frågar mig. Om vi dessutom lägger till eventuell mensvärk på det hela kan vem som helst förstå att en mens mindre innebär hälften så många mensrelaterade bekymmer i en sexuell relation.

Fördel 2: En slipper deala med ett par bröst.

Mitt lesbiska förflutna till trots har jag aldrig gillat bröst speciellt mycket, i synnerhet inte stora bröst. Faktum är att jag nästan skulle kunna beskriva min känsla inför stora bröst med ord såsom rädsla och obehag. Vad ska en göra med ett par stora bröst liksom? Jag har nog med att hålla reda på mina egna. De flesta snubbar har inte bröst. Det är en oerhörd lättnad att för en gångs skull få slippa att tänka på vad jag ska göra med de där brösten i en sexuell situation och istället koncentrera mig på annat som jag finner betydligt trevligare. Gött.

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, det var ingen vidare nackdel det där! jag har aldrig ägt någon hårtork, mer än att jag har varit delägare genom äktenskap. I min mening så låter det som två tummar upp för manligt ligga! Kul!

Jösses sa...

Känner igen det där hårtorksnacket. Skaffade mig en för några månader sen då vänner har beklagat sig över bristen av hårtorkstillgång i min lägenhet. Själv har jag använt den noll gånger, jag föredrar att lufttorka :)

Constantin: sa...

Inte? Gilla? Bröst? Goddammit, det är fan det enda jag saknar. Varje vecka försöker jag övertala M att odla ett par.

Fabulous sa...

Tack rara ni för fina kommentarer!

Angående hårtorkssnacket - jag tänker att om min liggahistoria med den unge mannen blir långvarig, så får jag helt sonika plantera en hårtork i hans hall. :)

Och gällande bröst - Jag vet! Det är en smula konstigt.. Men jag tänker att just mitt bröstogillande gör det tydligt varför jag var en ganska misslyckad lebba när jag jag försökte vara lebba.. :/