tisdag 14 april 2009

Nytt försök till roligare inlägg

Jag och Den Snygga pratar om identitetskategoriord.

Jag: Lebba... jag älskar lebba..
Den Snygga: (lyser upp) Lebba är fantastiskt.
Jag: Jag tror faktiskt att lebba är mitt favoritidentitetskategoriord, det ger så härliga associationer.
Den Snygga: Verkligen, jag tänker att en lebba.. hon är sådär härligt barsk.
Jag: Verkligen.. (byter ämne) Ska vi hämta upp den där flatan sen då? (syftar på en tredje person)
Den Snygga: Ja.. det ska vi.. hon är verkligen en flata, inte en lebba..
Jag: (skrattar) Precis.. men känner vi någon riktigt lebba, en såndär riktig praktlebba?
Den Snygga: Det finns ju inte så många sådana kvar..
Jag: Nej.. det är synd det.. för tio år sedan var de överallt med sina misslyckade frisyrer, sitt baksnus och sin barska uppsyn..
Den Snygga: (garvar) Ja.. praktlebborna. Va du någonsin en praktlebba på den tiden?
Jag: Ja, gud ja.. det finns bildbevis på det.. men det varade inte så länge.. sedan blev jag mera flata..
Den Snygga: Ja, jag minns ju dig som flata, inte lebba..
Jag: (nöjd) Jag var en trendflata när jag var flata!
Den Snygga: Det klart du var, det var jag också då!
Jag: ATT du var, du var den trendigaste av alla trendflator jag kände.
Den Snygga: Jadå! Sedan blev jag bög.
Jag: Jag med..
Den Snygga: (garvar) Såklart du blev!

Detta fick mig att, av ren nyfikenhet, göra en sökning på youtube på ordet lebba. Detta var vad jag hittade. Jag uppmanar er härmed att lyssna på texten. Vem kom den liksom? My god.

2 kommentarer:

Linnea sa...

*chockhicka*

Fabulous sa...

haha, chockhicka var ordet! :)