måndag 30 mars 2009

Hur en kommer ut för ett Ex, FAQ.

Exet: Men shit.. snygg tröja..
Jag: (garvar) Tack du.
Exet: Alltså.. det ser ut som att du har sjukt stora bröst..
Jag: (garvar) Men jag har ju det.. jag är fan uppe i d-kupa, jag vet inte vad som händer..
Exet: (garvar) Du är inte på smällen då?
Jag: Ehh.. nej, det är jag inte.
Exet: Haha, okej.. Men vad händer annars då, är allt bra?
Jag: Joddå, det är som vanligt..
Exet: (flinar) Hur går det med dejtandet?
Jag: (flinar) Jag dejtar inte.. men..
Exet: (nyfiken, otålig) Vad??
Jag: Det finns någon som jag har legat lite med..
Exet: (stora ögon) Nähä.. okej.. berätta!
Jag: Det är ingen som du vet vem det är.
Exet: Nej nej, men berätta, hur ser hon ut?
Jag: (tar ett djupt andetag) Alltså.. det är en snubbe..
Exet: (håller på att ramla av stolen, tappar nästan kaffemuggen, blir mållös, stirrar rakt fram, får inte fram ett ljud)
Jag: (får en skrattattack, börjar vifta med handen framför Exets ansikte) Hallå, är du med mig??
Exet: (samlar sig) Ehh.. jag är i chock..
Jag: Jo, jag ser det...
Exet: (börjar garvar) Menar du verkligen allvar??
Jag: Ja, jag menar allvar. Jag kan säga det igen. Det är en snubbe.
Exet: Det var som FAN...
Jag: Ja du.. så kan det gå.
Exet: Men.. men... men...
Jag: (garvar) Vad vill du veta?
Exet: Men.. hur gick det till??
Jag: (flinar) Det var inte så svårt.
Exet: Nähä okej.. men.. (får en aha-upplevelse) men.. då kanske du ÄR på smällen!!
Jag: (garvar) Nej, det är jag nog inte..
Exet: Nähä.. okej..
Jag: Fan vad jag önskar att jag hade spelat in din reaktion, du ser så jävla rolig ut!
Exet: Amen vad fan tror du.. jag är ju fortfarande i chock.
Jag: (garvar)

Efter detta följde en lång diskussion om kroppar, sexualitet och föränderlighet som förvisso var intressant men både för invecklad och för privat för att återges här på bloggen. Men en sak är säker; jag kommer att skratta åt reaktionen resten av veckan.

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Har egentligen inget annat att tillägga än att jag hejar på dig! Orka bry sig om vad folk tycker!

Fabulous sa...

Tack för det! Bryr mig om vad folk tycker gör jag inte.. jag är mest bara förvånad över att folk blir så förvånade..