torsdag 12 mars 2009

Jag är gravt sex and the city-skadad

Jag har rensat min mobil på ingående och utgående sms. Jag gör det ungefär en gång i veckan för att undvika kaos i mina in- och utkorgar. Sms av kalibern "vi ses klockan fem, det blir fint, puss" raderar jag alltid, däremot sparar jag alltid sms som på något vis är roliga och/eller bekräftar min person på något sätt.

Som den härliga och anonymitetsproblemgenomsyrade bloggare jag är känner jag att det är på sin plats att ni, kära läsare, får ta del av de sms jag valde att spara under denna veckas rensning.

Vän 1:
Hej! Hittade du [Han den heta]? Du var så gullig i går! Jag hinner inte komma förrän kl åtta, ska vi ses där? Puss vackra vän.
Jag:
Ja, jag hittade honom :) Jag följde med honom hem och är kvar hos honom nu så jag kan inte prata, ringer sen. Kl åtta blir bra, jag vill gå med dig! Och just det... självklart har vi legat. PussKram.
Vän1:
Du är så härlig! :)

Jag:
Hej, tog du dig upp ordentligt i morse? :) Kram!
(det ringer i min mobil som är inställd på ljudlös)
Jag:
Jag vill verkligen svara men det går inte riktigt... skicka sms!
Jag:
Alltså... jag är hos [Han den heta].. Han sover och skulle vakna om jag pratade i tel...
Vän2:
Fan! Har du bortamatch eller hemmamatch? Vad händer?! Jag skolkar! Kram
Vän2:
Åh fan! Har ni legat? Ska ni ligga?
Jag:
Bortamatch blev det. En bortamatch som lett till att jag inte kommer klaga på att jag aldrig får ligga, på ett tag nu.. hahaha. Bra att du skolkar, stanna hemma och vila.
Jag:
Om vi har legat.. herregud... ja! :) Jag ringer sen så fort jag kan!

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att jag är sex and the city-skadad och att jag inte skulle klara mig en sekund utan mina nära vänner. De betyder mer för mig än jag någonsin kommer ha ord för att uttrycka. Jag hoppas för min gud att de förstår det.

Utan dem är jag ingenting.

4 kommentarer:

Siquidem sa...

Tack Gud (ja, kanske inte just Gud, men något åt det hållet i alla fall, äsch, nu blev det här en spirituell och existensrelaterad kommentar och det var ju inte det som var poängen med det här över huvudtaget) för sådana vänner! :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Vänner är väldigt bra att ha, speciellt de där man kan prata med och lita på i alla väder :-)

Fabulous sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.