onsdag 11 mars 2009

Vad är det med lesbisk helt plötsligt?

Alltså.
Jag blir så trött.

I dag har jag blivit outad som lesbisk (ja, exakt det ordet användes) på ett sätt som inte har hänt på flera år. Jag antogs verkligen vara just lebba och detta basunerades ut till en skara människor som jag absolut inte ville bli outad för, i synnerhet inte som lesbisk.

Jag är vansinnestrött på lesbisk. Detta besudlade ord verkar förfölja mig var jag än går nuförtiden. Jag ska fan se till att tvaga det ur mig om det så blir det sista jag gör.

Steg ett får bli att barskt och bestämt tala om för personen som outade mig att jag för det första inte gillar outing på det sättet och för det andra att outingen dessutom var felaktig. Upp till kamp mot min homonormativa omgivning typ. Fatta vilken grej egentligen. Stört.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag blir konstant outad som bitter! Jag fattar liksom inte varför...

Fabulous sa...

Äh, du är ju bara fejkbitter, det har vi ju redan konstaterat!

Jag = fejkflata.
Du = fejkbitter.

:)

Siquidem sa...

Jag mobiliserar lobbyister i Oslo för er räkning!

Fabulous sa...

Gud så härligt att du samlar styrkorna för vår räkning, det känns väldigt fint! :)