lördag 21 mars 2009

Misär var ordet.

Jag vaknade i morse och konstaterade att jag drabbats av tre åkommor parallellt.

1/Bakfylla. På grund av att det var fredag i går satt resterna av en ansenlig mängd alkohol bakom min panna och bultade frenetiskt.

2/ Förkylning. Till min stora fasa kunde jag, när jag vaknade, inte andas genom näsan. Dessutom febervärkte hela kroppen och halsen lät som Mammas vedbodsdörr.

3/ Akut ägglossning. Eftersom det är den tiden på månaden värkte mina äggstockar så vansinnigt att fosterställning med tillhörande gryende ljud blev min omedelbara reaktion på smärtan.

I skrivande stund har jag lyckats ta mig upp och ut genom dörren, vidare till närmsta apotek och hem igen. Jag har proppat mig full med alvedon, ibumetin, otrivin menthol, resorb och mucoangin. Min plan är att samtliga tre åkommor skall vara utdrivna inom ett dygn.

Inga kommentarer: