tisdag 31 mars 2009

Nu handlar det om mens igen...

I morse vaknade jag med ett ryck klockan 07:37 av att jag hade lyckats få mens under natten och därmed mensat ner mina lakan. Suck och pust och stånk och stön. Orka ta rätt på det liksom. Jag flyttade mig till andra sidan sängen och somnade om för att vakna igen vid klockan 09:00 när klockan ringde. Först då rasade jag upp, drog ur mina lakan ur sängen, slängde in dem i tvättmaskinen och ställde mig själv i duschen.

Jag mensar alltid ner allting. Det är faktiskt lite äckligt när jag tänker efter. Jag glömmer (läs förtränger) att jag har mens och glömmer således att sätta in en ny tampong efter jag dragit ut en gammal, framförallt glömmer jag detta på kvällarna när jag går och lägger mig. Glömmer en att sätta in en ny tampong mitt på dagen brukar en liksom märka det ganska fort men somnar en.. ja, då märker en det helt enkelt inte. Resultatet blir alltid nermensade lakan. Varje fucking jävla månad.

Min fråga är nu: är detta vanligt, eller är det bara jag? Vad säger ni där ute som har mens? Måste ni också kemtvätta era bäddmadrasser med jämna mellanrum eller är det bara jag som är gravt menshandikappad och måste skärpa till mig?

9 kommentarer:

Linnea sa...

Jag slutade mensa ner mina lakan när jag var ungefär 13. ;) Dessutom brukar den alltid komma ganska exakt när jag går på toa, jag känner innan att det är på väg och blir så småningom kissnödig och då passar vi (jag och min mens alltså) på att ta allting på en gång. Mycket praktiskt.

Annika sa...

mitt tips är menskopp.se Med en menskopp blir det inget blod nånstans (förutom i koppen då såklart) Köp en!!

Anonym sa...

Jag är precis lika dan. Jag är en slarva, rakt igenom. Svaret heter menskopp. Skaffa. Så bra. För bra för fullständiga meningar...

tjejen sa...

Men hur bekväm är en menskopp?

Och vågar man ställa sig och koka menskoppen i den gemensamma kastrullen man har tillsammans i sitt flatkollektiv? hon äter gärna blodpudding men jag tror inte hon är ett så stort fan av mens i soppan..

För att svara på frågan: Man har väl tvingats till att lära sig då man inte vill att ens flickvän får ens mens på sig under natten som man sover i samma säng som en.. men man glömmer lätt för att man är lat. t.ex. när man är in between relationships!

Annika sa...

menskoppen är så bekväm att den inte ens känns!! det ni!

Och den är ju inte blodig när du kokar den. bara lite bakteriell! Ingen fara för flatkollektivet alltså..

Madde sa...

Känner alltid några timmar innan när jag ska få mens. Så det är bara att vara förberedd. Även om jag skulle få den "känslan" under natten så vaknar jag av det och får gå upp.

Sen är det ju inte så farligt med lite blod på lakanen men det är ju det att det tyvärr även kommer på själva madrassen.

Den där menskoppen tycker jag låter så extremt äcklig. Aldrig att jag kommer köpa en sådan.

Anonym sa...

men gud .. alla dessa menskoppar... jag är också menshandikappad och jag står för det!! ;) (säger jag och väljer anonym haha. nåja)

A sa...

Jag håller med Madde, ALDRIG menskopp alltså! Gaaaaaarrggghhhh!

Fabulous sa...

Tack kära ni för alla insiktsfulla kommentarer!

Jag ska kolla upp det där med menskopp, införskaffar jag en kommer det ett utlåtande inom en snar framtid! :)