måndag 9 mars 2009

Lägesrapport: Identitetskris light

För ett tag sedan fick jag frågan "hur går det med dina killar då?" Frågan ställdes på ett sådant sätt att jag fick en känsla av att frågeställaren inte riktigt tar det faktum att jag inte länge definierar mig som flata på allvar. Detta är naturligtvis min tolkning och det kan naturligtvis vara en feltolkning, men ändock irriterade frågan mig en smula och detta gjorde att jag bara hasplade ur mig ett typ "jotack, bra", vad ska en svara på en sådan fråga liksom?

Om frågan hade kommit i dag hade jag svarat annorlunda. I dag hade jag svarat "jotack, jävligt bra, faktum är att just nu känner jag att jag aldrig vill ligga med en brudidentifierad, än mindre flatidentifierad person, ever again". Vad den förekomna anledningen består i kan den kvicktänkta lätt räkna ut själv.

Det senaste dygnet har jag outat mig som "no longer a golden" vilket har orsakat stora himlande ögon och skrikliknande ljud från personer i min omgivning. Jag har blivit kallad för "fejkflata" och konstaterat att när snack blir till verkstad då händer det grejjer minsann.

På grund av extremtrånga normer och brist på verklighetsförankrade identitetskategorier befinner jag mig i någon form av identitetskris light. Jag återkommer när den har gått över.

Over and out.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vem har inte identitetskris liksom?!

Siquidem sa...

Vem är du, vem är jag? Levande... ja.

Fabulous sa...

Identitetskris verkar tillhöra trettio plus. Jävligt fint.

Vem jag är börjar iaf klarna, det känns också jävligt fint. :)

Constantin: sa...

Men shit, välkommen i klubben. Ett år sen var jag där... Man tror att man gör nåt som bara har med en själv att göra (och bara den kan vara jobbig att deala med, livskris light som du skriver), men nej nej nej, såna här grejer är hela jävla communityts ensak! All kärlek är bra kärlek? Forget it. Som tur är så blåser det förbi... så småningom. :)

Fabulous sa...

Tack så mycket! :) Det känns jävligt fint faktiskt och identitetskrisen börjar redan blåsa över.

Just nu känner jag mig mest bara nöjd, sådär som en gör efter ett riktigt bra ligga. :)