onsdag 28 januari 2009

Dagens tunnelbaneflirt

I dag när jag och Den Härliga åkte rulltrappa tittade jag av en händelse bakåt. I rulltrappan som går parallellt med vår egen rulltrappa står det en brud och glor på mig. Blond, femme, max 23 år gammal, söt.

Vad fan glor hon på, tänker jag, samtidigt som jag glor tillbaka. Hon viker inte av med blicken så jag väljer att göra det istället, för att 3 sekunder senare titta tillbaka, denna gång med intentionen att inte vara den som viker av med blicken först. Vi har ögonkontakt länge, för länge, istället för att vika av med blicken så ler hon, jag flinar tillbaka och förbannar mig själv för att jag faktiskt blir den som viker av med blicken först fast detta inte alls var min plan. Proceduren upprepas en gång till innan rulltrappan är uppe och hon försvinner åt motsatt håll. Samtidigt som detta sker har jag en dialog om någonting helt annat med Den Härliga och jag är helt övertygad om att han inte uppfattar vad som sker.

Gött mos, tänker jag i mitt eget huvud, en rulltrappsflirt, men jag säger ingenting till Den Härliga. Vi promenerar hemåt, efter ungefär 3 minuter tar Den Härliga till orden.

Den Härliga: Alltså.. tjejen i rulltrappan..
Jag: (börjar skratta)
Den Härliga: Hon kollade som fan, eller hur?
Jag: Skoja inte... men hur kunde du uppfatta det?
Den Härliga: Du.. är det någonting jag uppfattar så är det sådana saker.. jag blev fan helt nervös och var tvungen att ta ett kliv uppåt..
Jag: (skrattar) Gud vad roligt.. hon såg ju dock ut att vara typ 18 år gammal..
Den Härliga: Verkligen, men hon var snygg..
Jag: Ja, det var hon.. hehe, en tunnelbaneflirt, fatta vad coolt! (är fett nöjd)
Den Härliga: (skrattar) Verkligen.

Inga kommentarer: