söndag 4 januari 2009

Du ser väldigt ung ut

Pojkspolingen som sitter i kassan på min lokala konsum verkar tycka att jag ser ut att vara i hans ålder. Jag fattar inte varför. Jag ser inte ut som arton, jag gör verkligen inte det. Jag behöver inte ens visa legg på systemet varje gång längre, men när det ska köpas snus så ska tydligen legget fram.

Jag: En dosa Göteborgs Rapé portion också tack.
Kassakillen: Okej, har du legitimation?
Jag: (spontanskrattar) Igen?
Kassakillen: Jaha, har jag redan frågat legg på dig?
Jag: (ler) Ja, för ett par dagar sedan (halar fram körkortet, räcker fram det) Titta, jag är fortfarande trettioett (ler).
Kassakillen: Oj! Förlåt...
Jag: (ler) Det är ingen fara alls du!
Kassakillen: Det är ju bra att du inte blir arg i alla fall..
Jag: Arg? Tack för komplimangen är allt jag har att säga.
Kassakillen: (skrattar) Okej.. men du ser väldigt ung ut..
Jag: (skrattar) Tack ska du ha, det är inte varje dag jag får höra det.
Kassakillen: Inte?
Jag: (skrattar) Nej, verkligen inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Götebors rapé alltså?! Jag gillar också skogen, men jag vill inte springa runt med den i munnen hela dagen. General ska det vara, det är grejer det!

Grattis till ditt välbevarade yttre!

Fabulous sa...

haha, jag gillar Göteborgs även om General funkar det med.

Faktum är att så länge det är snus och relativt starkt så funkar det. :)

Tack :)