torsdag 22 januari 2009

Jag ser bara en spya..

Jag: Amen va fan...
Kollegan: Vad är det nu?
Jag: Kom hit..
Kollegan: (kommer till min dator) Vad är det?
Jag: Är det nått i den här bilden?
Kollegan: (kollar på dataskärmen, börjar fnissa) Ehh... jaaa...
Jag: (otålig) Vad??
Kollegan: Vaddå... ser du ingenting?? (garvar)
Jag: (uppgiven röst) Nej.. jag är fan gravt färgblind.. står det nått eller?
Kollegan: Ehh jaa.. det står... (garvar) "fuck the colorblind"..
Jag: (asgarvar) Näe.. på allvar??
Kollegan: Japp.
Jag: Jag dör, det är så jävla roligt, jag ser bara en spya..
Kollegan: (tvivlande röst) Menar du allvar? Ser du ingenting?
Jag: Inte ett skit, bara en typ brun/grön/beige gegga..
Kollegan: Shit.. det är ganska tydligt.. det står i rött..
Jag: Rött är en bullshitfärg, den syns aldrig.
Kollegan: (garvar) Fan vad roligt..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Taskigt läge. Nu kommer du aldrig att bli lokförare eller polis. Men den var ju töntigt rolig. Mer lyteskomik åt folket!

Anonym sa...

hahahaha, den t-shirten skall jag köpa!

Linnea sa...

Naaaaw! Det betyder att om du skulle få avkommor av hankön (eller åtminstone med XY-kromosomer) så kommer de till 100% bli färgblinda, härligt!

Fabulous sa...

mollya -Tur för mig att jag antagligen skulle bli en värdelös både lokförare och polis.. :)

Anonym -Bra idé! :)

Linnea -I know! Jag fick de bakomliggande biologiska orsakerna till detta fenomen förklarat för mig redan i unga år.. :)