torsdag 15 januari 2009

Den Snygga gästbloggar

Kära läsare!

Det är med stolthet, glädje och tacksamhet som jag, Den Snygga, för första gången har fått äran att gästblogga här. Även om jag inte kommer i närheten av Flatans klockrena formuleringar och vansinnigt roande inlägg, så har jag ändå bestämt mig för att skriva ett inlägg här, om inte annat så för att få sola mig i Flatans glans... Jag vill därför betona att följande inlägg är skrivet helt och hållet av mig (Den Snygga) och inte Flatan, och jag hoppas att det framgår med all önskvärd tydlighet att Flatan därför inte kan hållas ansvarig för nedanstående trams.

Det hela började med att jag plötsligt ställde mig följande fråga: Hade jag sex med henom eller inte? Hur uppstår en sådan fråga, undrar Ni kanske nu. Om Ni tålmodigt läser följande lilla berättelse som grundar sig på en verklig händelse, så ska ni snart bli varse.

Jag började för en relativt kort tid sedan att chatta med en person på Internet. Efter ett tag bestämde vi oss för att byta nr (eller snarare utbyta, om vi nu ska vara petiga...) och började således prata i telefon. Vi tyckte båda att det var trevligt, och intresse uppstod. Vi bestämde oss därför för att träffas IRL (d.v.s In Real Life, direkt översatt till svenska: I verkliga livet).

Vi gick på bio, hör och häpna. Jag skulle kunna orera hur länge som helst om vad jag tycker om att gå på bio på första dejten, men det får bli ett senare inlägg för att inte förlora fokus från dagens ämne.

Biobesöket var väldigt angenämt, med lite oskyldigt “hålla-handen-i-biomörkret-feeling”, och eftersom känslan var ömsesidig så bestämde vi att vi skulle träffas igen. Så blev det. Härom kvällen var det dags igen. Då det har kommit ut ytterligare en film på biograferna som jag väldigt gärna ville se, så bestämde vi oss för att vi skulle gå på bio igen. Vad jag tycker om biobesök har jag redan förklarat, och hänvisar till ovanstående stycke om någon har missat det...

Vi var på bio igen alltså. Nu blev det ännu mer mys i mörkret eftersom vi hamnade i en soffa i raden längst bak. Vi kramades och höll varandra i handen och så, men notera: Fortfarande inget hångel.
Efter filmen gick vi ut och började promenera mot T-centralen (och nu kan observanta läsare lista ut att denna händelse utspelar sig i vår Kungliga Hufvudstad Stockholm). Personen i fråga som jag var på dejt med frågade om jag ville hitta på något innan vi skiljs åt, eller om jag hade bråttom hem. Jag svarade någonting i stil med: “Kom med ett bra förslag så får vi se...”

Efter ett par blyga och tafatta kommentarer så uppstod frågan om huruvida vi skulle åka hem tillsammans, eller var och en hem till sitt. Både hen och jag var uppenbart lockade av alternativ nummer ett, men jag märker att hen var uppenbart besvärad över någonting. Till slut kläcker hen ur sig att hen "käkar penicilin" så någon form av intimt umgänge kan tyvärr inte bli aktuellt ikväll. All cred åt denna människa som vågade berättade att hen har åkt på någon form av sexuellt överförbar infektion, istället för att bara hitta på någon lam ursäkt som förmodligen skulle få mig att börja undra om hen egentligen är intresserad av mig eller inte...

Men nu framgick det alltså att berörd person visst var intresserad, och valde därför att berätta hur det låg till för att jag inte ska börja tvivla. Bra där, tänkte jag.

Efter en kortare överläggning kom vi fram till att vi visst kan åka hem tillsammans eftersom vi faktiskt inte behöver ha sex. Det går alldeles utmärkt att bara ligga och prata och kramas lite. Så blev det.

Det visade sig dock att stackaren hade den ovan nämnda infektionen i halsen, typ, så för säkerhets skull tyckte hen att vi inte bör hångla heller. Nåväl, prata och kramas går bra ändå, så till slut hamnar vi hemma hos hen i en förort till Stockholm. Innan vi själva hinner reagera så håller vi plötsligt på och kysser varandra på hals, kind, nacke, axlar, bröst, mage, you name it. Ja faktum är att vi kysser och smeker varandra i princip överallt där man inte riskerar smitta. Det blev så otroligt intensivt så jag höll på att DÖ!!!! Jag skakar i hela kroppen bara jag tänker på det... Och det, kära läsare, är väääldigt bra betyg för att komma från mig. Jag är ingen översittare på något sätt, däremot vet jag vad jag själv upplever som njutningsfullt och tillfredsställande, och det är tyvärr inte ofta som andra personer hittar mina “punkter”, men den här människan hittade dem. Vart enda en som går att hitta under rådande omständigheter faktiskt. Det vi gjorde hemma hos henom i soffan är ta mig tusan så mycket bättre än många av dem som jag faktiskt har haft sex med. Det Ni...

Efter denna vansinnigt upphetsande upplevelse väcktes så min fråga: Hade vi sex eller? Om jag njöt mer nu, utan att ha haft “fullbordat sex” (fritt för tolkning av vad man menar med fullbordat) än vad jag gjort i många av de fall då jag faktiskt har haft sex med människor som har resulterat i orgasm, vad är det då som definierar sex?

Ja kära läsare, vad tycker Ni? Är det någon som sitter inne på den stora sanningen? Berätta då gärna: Har jag haft sex med henom eller inte? Motivera gärna svaret om Ni kan, vill och vågar.

Och ja, nu har jag ett sugmärke på halsen.

Med dessa ord vill jag be att få tacka för mig, och hoppas att Ni inte slutar läsa Flatans blogg nu, ty jag lovar Er, Flatan är tillbaka med sina fantastiska inlägg innan Ni hinner säga “flaska”.

Skål och adieu!

6 kommentarer:

Linnea sa...

Äh, varför vara så orgasmnormativ? Sex behöver ju inte vara penetrerande eller ens att ni tagit på varandras könsdelar. Vad är för övrigt könsdelarna, om hela kroppen känns som en erogen zon? Går inte sex ut på njutning? Om ni har haft mer njutning än vad du har när du tagit på/blivit tagen på könsorganen, varför skulle då det senare vara mer sex än när du inte gjort det? Det är lite som diskussionen med heterosexuella som hävdar att de inte haft sex med en person därför att de inte haft penetrerande kukenifittan-sex (vart hamnar för övrigt homogaysen då?! Har vi aldrig sex alls?! Det finns det iofs vissa som hävdar i allmänhet, men i synnerhet de som hävdar att det är okej att en tjej i ett olikkönat par har sex med andra tjejer, men inte att ha sex med killar för då är det otrohet - hur går det ihop?) och för all del de som hävdar att de fortfarande är oskulder trots att de haft analsex (vilket sägs förekomma bland personer som lever under förhållanden där man inte förväntas ha sex före äktenskap och t.ex. måste bevisa sin tidigare oskuld efter bröllopsnatten, vilket i sig är ytterligare en diskussion). Kontentan: Om DU tycker att du haft sex så HAR du haft sex!

Anonym sa...

om du fick orgasm av bara hånglet, ja då tycker jag att det räknas som sex. inte annars, då var det bara ett extra ordinärt ultra super duper hångel.
När jag själv har hånglat med kläderna på och trots det fått orgasm utan någon penetrering, då betyder det att hånglet var så jäävla bra att det övergår till under kategorin sex...

Anonym sa...

Finns ju en jävla massa människor som aldrig får orgasm.

Har dom aldrig någonsin sex? Puckat resonemang eller...

Anonym sa...

Kära läsare!

Jag ska be att få tacka för kommentarerna. Jag har efter noga övervägande kommit fram till följande resonemang kring sex mellan vuxna människor:

Sexuellt umgänge grundar sig enligt mig på njutning, lust och välbehag hos alla inblandade parter. En orgasm är inte nödvändig för att man ska ha sexuellt umgänge.

Om det är orgasmen som fenomen som definierar huruvida man har haft sex eller inte så håller jag med "Anonym". Då borde det alltså finnas hundratusentals människor där ute som har haft penetrerande sex men inte fått orgasm(er) av det. Betyder det att dessa människor inte har haft sex? Nej, det skriver jag inte under på.

Konklusion:
Om jag tillsammans med en eller flera människor har upplevt sexuell njutning och lust, oavsett om det resulterat i orgasm eller ej, så kommer jag välja att se det som att vi har haft sex. Penetration och orgasm kan vara olika beståndsdelar i fenomenet sex, men jag ser dem inte som nödvändiga kriterier som "måste uppfyllas" för att man ska få kalla det för sex.

Men det är ju bara min anspråkslösa åsikt. Har du haft sex eller inte? Jag sammanfattar det hela i två ord: Du bestämmer.

Anonym sa...

Klanka inte ner på dig själv, du kan visst skriva underhållande!

Annars håller jag med: anser DU att ni har haft sex, så har ni det.

Anonym sa...

Tackar för det, kära Anonym.
Då kanske jag vågar mig på en omgång gästbloggande till någon gång i framtiden...

Med förhoppning om en fortsatt angenäm vecka...