söndag 4 januari 2009

Årsquiz 2008

Sys har gjort ett årsquiz för 2008 som jag tyckte skulle passa som blogginlägg, så jag snodde det rakt av. Det är mina svar nedan alltså, inte Sys. Håll till godo kamrater.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Definitivt, framförallt bodde jag själv för första gången i mitt härliga liv.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade bara ett nyårslöfte: "jag lovar att göra mig själv säker på att aldrig aldrig mer välja en destruktiv relation". Det höll jag, big time. Jag är numera bergsäker på att jag aldrig kommer att välja en destruktiv relation igen.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, Syndsyster fick en Lillflinga.

4. Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov, nej.

5. Vilka länder besökte du?
Småland, Östergötland och Estland.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ett regelbundet sexliv.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
Den 31 oktober, dagen då mitt namn och personnummer präntades ned på ett förstahandskontrakt.

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag var singel och bodde själv hela året.

9. Största misstaget?
Om en på rak arm inte kommer på något svar på den frågan, betyder det att en är typ lyckad?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har haft influensan, vinterkräkan och onda cellförändringar i fittan som tack och lov är borta nu.

11. Bästa köpet?
Budgetmöbler på ikea och en rad klänningar.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra och räkningar, vad annars.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor, men min nya lägenhet toppar det mesta.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Musik är inte min grej.

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Sjutusen resor gladare. Varför finns det två fråga 14 förresten?

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Skrivit.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit inblandad i lesbiska fittsoppor.

17. Hur tillbringade du julen?
Först var jag med Cocos, sedan hemma hos min kära mor.

18. Blev du kär i år?
Kär på riktigt? Nope, det blir jag inte så lätt. Däremot dök det, vid helt olika tillfällen under året, upp ett par personer med "jag skulle kunna bli kär på riktigt-potential", varav en av dem i skrivande stund finns i mitt liv på ett mycket trevligt sätt.

19. Hur många one night stands?
Ett, som jag iofs är osäker på om det räknas som one night stand, men ändå.

20. Favoritprogram på TV?
Bonde söker bög/fru.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Grodkvinnan och hennes uppblåsta man. Jag säger bara karma. De kommer att få igen, big time, på ena eller andra sättet.

22. Bästa boken du läste i år?
Hanteringen av odöda.

23. Största musikaliska upptäckten?
Musik är inte min grej.

24. Något du önskade dig och fick?
Ett mycket bättre liv.

25. Något du önskade dig men inte fick?
En macbook.

26. Årets bästa film?
Låt den rätte komma in.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var med mitt hippa flatgäng och fick en hembakad tårta som gjorde mig mer tacksam än tårtbagaren någonsin kan ana. Sedan blev jag full och spydde kräks.

28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag är så fett nöjd med mitt år så det enda jag kan komma på är mer pengar.

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Klänningar, klackar och stora örhängen is the shit.

30. Vad fick dig att må bra?
Jag själv.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Samma som alltid, den androgyna mannen med en aura som slår det mesta.

32. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Vad gäller Sverige så ignorerar jag allt vad politiska debatter heter och räknar i tysthet ned till valet 2010. Rör vi oss utanför landets gränser så finns det bara ett ord - Obama.

33. Vem saknade du?
Bästa. Vi ses för sällan.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Träffade inte så många nya, däremot en och annan nygammal som jag hoppas blir kvar den här gången.

35. En värdefull läxa du lärt dig i år?
En? Jag har lärt mig en rad läxor, men framförallt dessa tre:
1/Du kan inte ha fungerande nära mänskliga relationer förrän du är kapabel att göra dig själv lycklig.
2/Den dagen du börjar ta en människa för given är det bara en tidsfråga innan er relation, på ena eller andra sättet, kraschar.
3/Alla typer av symbios- och beroenderelationer är bullshit.

Inga kommentarer: