fredag 23 januari 2009

flickvännens gamla ligg?

Jag har börjat vara vaken på nätterna igen. Jag är, med andra ord, min vana trogen. Natten har alltid varit min bästa tid, min kreativa tid. Det är på nätterna jag kläcker de bästa idéerna och skriver de bästa texterna. Just i natt har jag till exempel stolpat upp ramar till den bästa romanidén ever, bara en sådan sak.

En annan sak jag har konstaterat i natt är att den här oansenliga bloggen nu har funnits så pass länge att:

ett: folk börjar hitta hit via googlingar. "flickvännens gamla ligg?" är dagens favorit, framförallt gillar jag det desperations- och svartsjukesignalerande frågetecknet som googlaren har slängt dit. Arma människa.

två: folk vansinnesklickar i bloggen så att besöksstatistiken ser väldigt rolig ut. Om en inte har någonting att göra mellan klockan 00:20 och 00:52 en vanlig torsdagsnatt kan en alltid klicka 30 gånger i en och samma blogg, en gång på varje inlägg. Nåja, hoppas du har haft roligt, vem du nu är. Ett hett tips är länken "äldre inlägg" längst ner på sidan, den finns för att göra streckläsande av bloggar en smula smidigare.

Nu försöka sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där med nattkreativitet som fan. Personligen sitter jag bara och väntar på forskningen som avslöjar människor som nattvarelser. Då kanske äntligen samhället kan börja vrida rätt dygnet. Ah well. Man kan ju alltid hoppas...

Fabulous sa...

Jag kan inte annat än att, till fullo, hålla med dig! :)